Renault Mégane R.S. 275 Trophy - ještě ostřejší břitva!

Limitovaná edice Renaultu Mégane R.S. nese označení 275 Trophy a na závodním okruhu je jako doma



Renault Mégane R.S.  je mezi milovníky sportovní jízdy považován za špičkového představitele kategorie hot-hatchů nižší střední třídy. Konkurence ale nespí a v poslední době vyrostlo rychlíku z Dieppe hned několik nebezpečných soupeřů (nová generace Fordu Focus ST, Opelu Astra OPC a Seatu Leon Cupra). Posledně jmenovaný Španěl dokonce Méganu R.S. uzmul titul nejrychlejší sériově vyráběné předokolky na kultovní severní smyčce německého okruhu Nürburgring. Oddělení Renault Sport ale v žádném případě nerezignovalo a vyvinulo novou, ještě ostřejší verzi svého kultovního stroje. Dostal označení Renault Mégane R.S. Trophy a jeho hlavním úkolem bude dobýt prestižní titul zpět. Na své si ale přijdou i zákazníci, protože omezená série tohoto supernabroušeného hatchbacku bude ve 20 vybraných zemích v běžném prodeji. Tato skupina trhů zahrnuje Austrálii, Velkou Británii, Malajsii, Německo a samozřejmě i domácí Francii. Zde bude možné začít Renault Mégane R.S. Trophy objednávat od 3. června. Včetně daně zde bude stát 38 000 euro.

Ještě větší výkon a říznější zvuk

Jak se tedy verze Trophy liší od „běžného“ er-esa? Divize Renault Sport se při ladění tohoto vozu obrátila na špičkové dodavatele sportovních komponentů. Cílem bylo udělat vůz ještě výkonnější, podvozkově ostřejší, a tedy i rychlejší. Podobná supersportovní provedení ostrých Meganů současné generace vnikla již dříve – v roce 2011 to byla verze rovněž nazvaná Trophy, o rok později následovala verze Red Bull Racing RB7 a loni provedení Red Bull Racing RB8. Verze Trophy pro rok 2014 pochopitelně vychází z vozu s paketem Cup, který obsahuje tvrdší verzi sportovního podvozku a hlavně diferenciál s omezenou svorností (ten zásadním způsobem zlepšuje trakci předních poháněných kol při ostrém výjezdu z oblouků).  Inženýrům divize Renault Sport se z přeplňovaného dvoulitru podařilo vymáčknout ještě 10 koní navíc, takže místo standardních 265 k disponuje 275 k (202 kW) při 5500 ot/min. Největší točivý moment 360 N.m je k dispozici v poměrně širokém rozmezí 3000 – 5000 ot./min. Kombinovaná normovaná spotřeba se přitom drží na přijatelných 7,5 l/100 km, což odpovídá emisím 174 g/km. Samozřejmě v praxi a hlavně při sportovní jízdě (zejména pak na okruhu, pro který je tato verze obzvláště vhodná) se bude jednat o hodnoty podstatně vyšší… O nárůst výkonu se velkou měrou zapříčinila nová výfuková soustava vyvinutá firmou Akrapovič. Nový výfuk je vyroben z titanu, čímž došlo k výrazné redukci jeho hmotnosti a dalším benefitem je jeho ještě ostřejší a hutnější zvuk.

Vylepšený podvozek, vzhled i kabina

Pilně se pracovalo také na podvozku. Ten u verze Trophy může být osazen příplatkovými sportovními pružinami a nastavitelným tlumiči firmy Öhlins (souprava „Road and Truck“). Tyto komponenty umožní snadné seřizování charakteristik podvozku podle typu závodního okruhu, na které vůz vyrazí. Ideálním doplňkem na okruhové radovánky jsou také na přání dodávané pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 s hodně měkkou směsí. Byly navrženy speciálně pro vysokovýkonné verze vozů Renault s předním pohonem, kterým zajišťuje mimořádnou přilnavost v zatáčkách.

Verze Cup se chlubí také specifickým vzhledem, takže ji lze snadno rozpoznat od běžného provedení R. S. Vůz je lakován ve speciálním odstínu žluté metalízy a ozdoben stříbřitými polepy na dveřích a na zadních blatnících. Na liště předního spoileru je vyveden nápis „Trophy“. Na přání lze nejostřejší Mégane vybavit také speciálními devatenáctipalcovými černými koly Speedline Turiny s červeně lakovanými ráfky. Černě laděný interiér zdobí drobné červené prvky – lišta na přístrojové desce a červené prošívané švy na alcantarou čalouněném věnci sportovního volantu a madlu parkovací brzdy a na kožených potazích anatomických sportovních sedadel. Ty dodala renomovaná firma Recaro, což je záruka špičkové opory těla při ostré sportovní jízdě a zároveň příkladného pohodlí. Speciální je i hlavice řadicí páky od firmy Zamac. Verze Trophy je prostě mimořádně „vymazlené“ er-eso, určené pro největší nadšence sportovní jízdy.

(31.5. 2014)


Roman Poláček


Galerie


Limitovaná série Méganu R.S. 275 Trophy je určena pro největší nadšence sportovní jízdy Tento sportovní speciál může samozřejmě jezdit i po městě. Jen by v něm měly být kvalitní vozovky, protože podvozek Cup a devatenáctky se supernízkoprofilovými pneumatikami na nějaké větší nerovnosti určitě nejsou zvědavé... Při pohledu na toto pracoviště řidiče se nejednomu fandovi sportovní jízdy jistě sbíhají sliny...
Mégane R.S. 265 Trophy je mimo jiné vybaven speciální hlavicí řadicí páky od firmy Zamac Skořepinová sportovní sedadla Recaro jsou zárukou špičkové opory těla, pohodlí i atraktivního vzhledu Prahy chrání a zároveň zdobí lišty s nápisy Trophy
Atraktivní žlutá metalíza a černé devatenáctky er-esu náramně sluší... Třídveřový Mégane vypadá spíše jako kupé než hatchback, což je v případě vrcholné sportovní verze dvojnásob vítané! Na spodních rozích dveří a na zadních blatnících přibyly efektní okrasné stříbřité pruhy
Na liště na předním nárazníku je vyveden nápis Trophy Speciálně titanovou výfukovou soustavu dodal špičkový výrobce sportovních výfuků, firma Akrapovič. Škoda, že si nemůžeme vychutnat její zvuk! Mégane R.S. 275 se pokusí dobýt zpět titul nejrychlejší předokolky na severní smyčce Nürburgringu. Držíme palce!


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 8. Je-li nutné změnit pozici havarovaných vozidel, obkresli jejich původní postavení.