Renault Mégane R.S. 275 Trophy - ještě ostřejší břitva!

Renault Mégane R.S. je mezi milovníky sportovní jízdy považován za špičkového představitele kategorie hot-hatchů nižší střední třídy. Konkurence ale nespí a v poslední době vyrostlo rychlíku z Dieppe hned několik nebezpečných soupeřů (nová generace Fordu Focus ST, Opelu Astra OPC a Seatu Leon Cupra). Posledně jmenovaný Španěl dokonce Méganu R.S. uzmul titul nejrychlejší sériově vyráběné předokolky na kultovní severní smyčce německého okruhu Nürburgring. Oddělení Renault Sport ale v žádném případě nerezignovalo a vyvinulo novou, ještě ostřejší verzi svého kultovního stroje. Dostal označení Renault Mégane R.S. Trophy a jeho hlavním úkolem bude dobýt prestižní titul zpět. Na své si ale přijdou i zákazníci, protože omezená série tohoto supernabroušeného hatchbacku bude ve 20 vybraných zemích v běžném prodeji. Tato skupina trhů zahrnuje Austrálii, Velkou Británii, Malajsii, Německo a samozřejmě i domácí Francii. Zde bude možné začít Renault Mégane R.S. Trophy objednávat od 3. června. Včetně daně zde bude stát 38 000 euro.
Ještě větší výkon a říznější zvuk
Jak se tedy verze Trophy liší od „běžného“ er-esa? Divize Renault Sport se při ladění tohoto vozu obrátila na špičkové dodavatele sportovních komponentů. Cílem bylo udělat vůz ještě výkonnější, podvozkově ostřejší, a tedy i rychlejší. Podobná supersportovní provedení ostrých Meganů současné generace vnikla již dříve – v roce 2011 to byla verze rovněž nazvaná Trophy, o rok později následovala verze Red Bull Racing RB7 a loni provedení Red Bull Racing RB8. Verze Trophy pro rok 2014 pochopitelně vychází z vozu s paketem Cup, který obsahuje tvrdší verzi sportovního podvozku a hlavně diferenciál s omezenou svorností (ten zásadním způsobem zlepšuje trakci předních poháněných kol při ostrém výjezdu z oblouků). Inženýrům divize Renault Sport se z přeplňovaného dvoulitru podařilo vymáčknout ještě 10 koní navíc, takže místo standardních 265 k disponuje 275 k (202 kW) při 5500 ot/min. Největší točivý moment 360 N.m je k dispozici v poměrně širokém rozmezí 3000 – 5000 ot./min. Kombinovaná normovaná spotřeba se přitom drží na přijatelných 7,5 l/100 km, což odpovídá emisím 174 g/km. Samozřejmě v praxi a hlavně při sportovní jízdě (zejména pak na okruhu, pro který je tato verze obzvláště vhodná) se bude jednat o hodnoty podstatně vyšší… O nárůst výkonu se velkou měrou zapříčinila nová výfuková soustava vyvinutá firmou Akrapovič. Nový výfuk je vyroben z titanu, čímž došlo k výrazné redukci jeho hmotnosti a dalším benefitem je jeho ještě ostřejší a hutnější zvuk.
Vylepšený podvozek, vzhled i kabina
Pilně se pracovalo také na podvozku. Ten u verze Trophy může být osazen příplatkovými sportovními pružinami a nastavitelným tlumiči firmy Öhlins (souprava „Road and Truck“). Tyto komponenty umožní snadné seřizování charakteristik podvozku podle typu závodního okruhu, na které vůz vyrazí. Ideálním doplňkem na okruhové radovánky jsou také na přání dodávané pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 s hodně měkkou směsí. Byly navrženy speciálně pro vysokovýkonné verze vozů Renault s předním pohonem, kterým zajišťuje mimořádnou přilnavost v zatáčkách.
Verze Cup se chlubí také specifickým vzhledem, takže ji lze snadno rozpoznat od běžného provedení R. S. Vůz je lakován ve speciálním odstínu žluté metalízy a ozdoben stříbřitými polepy na dveřích a na zadních blatnících. Na liště předního spoileru je vyveden nápis „Trophy“. Na přání lze nejostřejší Mégane vybavit také speciálními devatenáctipalcovými černými koly Speedline Turiny s červeně lakovanými ráfky. Černě laděný interiér zdobí drobné červené prvky – lišta na přístrojové desce a červené prošívané švy na alcantarou čalouněném věnci sportovního volantu a madlu parkovací brzdy a na kožených potazích anatomických sportovních sedadel. Ty dodala renomovaná firma Recaro, což je záruka špičkové opory těla při ostré sportovní jízdě a zároveň příkladného pohodlí. Speciální je i hlavice řadicí páky od firmy Zamac. Verze Trophy je prostě mimořádně „vymazlené“ er-eso, určené pro největší nadšence sportovní jízdy.
(31.5. 2014)
Roman Poláček
Galerie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |