Renault Megane dostal nový diesel 1.7 dCi


Oblíbený zástupce Renaultu v segmentu hatchbacků a kombi nižší střední třídy získal důležitou posilu na poli vznětových motorů. Nový naftový čtyřválec 1.7 dCi je nástupcem dřívější jednotky 1.6 dCi, která se dodávala ve verzi s jednoduchým i dvojitým přeplňováním (96 nebo 118 kW, 320 nebo 380 N.m). Hlavním důvodem pro vývoj nové sedmnáctistovky byly, jak jinak, nové a samozřejmě ještě přísnější emisní předpisy. Novinka nabízí 110 kW při 3500 ot./min a 340 N.m při 1750 ot./min.

Jak v případě hatchbacku, tak i kombi výrobce podobné stejné jízdní výkony - největší rychlost 205 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,3 s. V případě o něco delšího a těžšího kombi Grandtour 9,5 s. Vozy s touto motorizací jsou přitom vždy osazeny samočinnou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC. Potenciální zájemce budou jistě zajímat i hodnoty normované spotřeby. Podle nové, přísnější normy NEDC BT činí mimo město 4,34 l/100 km/h, ve městě 5,3 l/100 km a v kombinovaném cyklu 4,69 l/100 km. To jsou jistě velmi potěšitelné hodnoty, I tak je ale škoda, že auto dostává palivovou nádrž zmenšenou na 45 l, tedy stejnou, jakou používají verze 1.5 dCi. Naopak benzinové verze Meganu mají nádrž padesátilitrovou. Oblíbený menší diesel 1.5 dCi samozřejmě zůstává i nadále v nabídce a lze si u něj vybrat jak manuální, tak i samočinnou převodovku.

Motor 1.7 dCi lze získat se dvěma nejvyššími výbavami. V případě výbavového stupně Intens stojí takto motorizovaný hatchback 514 400 Kč a s vrcholnou výbavou GT Line 569 400 Kč. Za verzi kombi se připlácí 30 000 Kč.




Foto Renault

(26.5. 2019)


Roman Poláček


Galerie


Na českém trhu je tradičně oblíbená zejména verze kombi Modelová řada Megane dostala důležitou naftovou posilu Současná generace Meganu se vyznačuje velmi kvalitním a útulným interiérem


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 7. Dohodni případné svědky.