Renault 20 / 30

RENAULT 20 a 30
(1975 -- 1983)
Renault 20 a Renault 30 jsou vozy, které se k sobě mají asi jako Opel Omega a Opel Senator. Liší se některými vnějšími znaky a především vnitřní výbavou. Typ R 30 byl poprvé představen na ženevském autosalonu v roce 1975 s motorem V6. O rok později byl představen typ R 20, který měl oproti R 30 jiné přední světlomety a jinak řešený interiér.
Renault 20 používal motory o objemu 1.647 ccm, 1.995 ccm, 2.165 cm a diesel, diesel turbo 2.068 ccm. Vozy dosahovaly rychlosti 148 - 179 km/h. Modely s motorem o objemu 2.0l a 2.2l mohly být na přání vybaveny automatickou převodovkou.
Renault 30 byl vybaven šestiválcovými motory PRV s uspořádáním válců do V o objemu 2.664 cm a turbodieselem o objemu 2.068 ccm. Oba modely měly poháněnou přední nápravu. Dosahovaly rychlosti 160 -- 188 km/h. Modely vybavené šestiválcem mohly být na přání vybaveny automatickou převodovkou.
Šestiválec PRV, poprvé použitý v r. 1974, byl tak úspěšný, že se přestal používat teprve v roce 1997, aniž doznal převratných změn.
Viktor Kazda
Galerie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Karoserie | |||
Délka | 4.520 mm | ||
Šířka | 1.730 mm | ||
Výška | 1.430 mm | ||
Podvozek | |||
Rozvor | 2.600 mm | ||
Rozchod vpředu | 1450 mm | ||
Rozchod vzadu | 1460 mm | ||
Motory | |||
1647 | 79 x 84 mm | 90 k | 165 km/h |
1995 | 88 x 82 mm | 110 k | 170 km/h |
2165 | 88 x 89 mm | 115 k | 179 km/h |
2664 | 88 x 73 mm | 131 -- 142 k | 185 km/h |
2068 diesel | 86 x 89 mm | 64 k | 148 km/h |
2068 turbo diesel | 86 x 89 mm | 85 k | 160 km/h |