1998 - ZO

Renault ZO



Za základ celého konceptu slouží podvozek z malosériově vyráběného Spideru. Renault ZO je poháněn zcela nově vyvinutým motorem o objemu 2,0 l, který se, jako první evropský agregát, může pochlubit přímým vstřikováním paliva a který by se měl v brzké době objevit i sériových vozech. Motor poskytuje maximální výkon 100 kW a největší točivý moment 188 N.m. Motor pracuje s inteligentní čtyřstupňovou samočinnou převodovkou. Další zajímavostí je podvozek, obsahující hydraulická čerpadla, která umožňují okamžitou změnu světlé výšky vozu v rozpětí 150 - 280 mm. Díky této vymoženosti může řidič vychutnávat jak dynamickou jízdu po silnici, tak i průjezd lehčím terénem. Tyto schopnosti umocňují speciální pneumatiky Michelin o rozměru 245/ 55 R 17, jejichž vnitřní polovina se uplatňuje při jízdě po kvalitních silnicích a naopak vnější polovina při jízdě po nezpevněném povrchu. Karoserie připomíná styl buggy. Dvojice dveří se otevírá vzhůru v podélné ose vozu. Stejně výjimečné je pojetí kokpitu, v němž je místo pro tři osoby sedící v ředě vedle sebe. Řidič přitom sedí uprostřed. Ve spartánsky pojatém interiéru má řidič všechny kontrolní přístroje umístěné nad palubní deskou v průhledu volantu. Místo okna má ZO jen štěrbinu, která proudící vzduch odklání směrem nad hlavy cestujících. Osvětlení automobilu je stejně netradiční, jako vůz sám. O osvětlení vpředu se starají dvě trojice čočkových světlometů s vysokou svítivostí, vzadu dva pásy koncových svítilen vyrobených z nového materiálu Lumogen. Vnější rozměry Renaultu ZO jsou 3.850mm x 1.850mm x 1360, hodnota rozvoru je 2.475mm. Pohotovostní hmotnost 1.050 kg.


Viktor Kazda


Galerie


Renault ZO Renault ZO


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 1. Zastav na bezpečném místě, nejlépe za místem nehody.