Renault Talisman Grandtour míří na český trh!

Renault Talisman již lze objednávat i v praktické verzi Grandtour

Nový Renault střední třídy, Talisman, se prozatím nabízel výhradně jako klasický čtyřdveřový sedan se stupňovitou zádí. V Evropě ale v tomto segmentu hrají velmi důležitou roli také praktické kombíky. V případě Talismanu je tato karosářská verze o to důležitější, že (na rozdíl od Laguny) jeho základní verze již nemá zadní výklopnou stěnu zahrnující i zadní okno, ale jen malé plechové víko. Na některých evropských trzích (např. v Německu, ale třeba i v Česku) lze proto očekávat, že prodeje verze Grandtour základní verzi sedan výrazně překonají. Podstatně větší užitná hodnota samozřejmě není zadarmo – zákazníci si za ní příplatí rovných 30 000 Kč, což ovšem považujeme za odpovídající částku. Cenové rozpětí Talismanu Grandtour tedy sahá od 649 900 Kč za verzi  Energy dCi 110 se základní výbavou Life až po 1 014 900 Kč za Energy dCi 160 EDC s nejvyšší výbavou Initiale Paris.

Vnější rozměry kombíku jsou téměř totožné se sedanem – 4865 x 1870 x 1465 mm, relativně nejvýraznější je nárůst celkové délky, ovšem i on činí jen zanedbatelných 16 mm. Rozvor 2809 mm se od sedanu liší jen o 1 mm. Také motorizace je u obou karosářských verzí shodná. Sází tedy výhradně na malé čtyřválce s objemem 1,5-1,6 l, přičemž špičková benzinová i naftová šestnáctistovka dohání objemový deficit dvojitým přeplňováním.  Pohotovostní hmotnost se podle motorizace se základní výbavou pohybuje od 1427 do 1540 kg (ve srovnání se sedanem je tedy Grantouru těžší jen o 40 kg), užitečné zatížení se pohybuje od 571 do 575 kg, což znamená vítaný nárůst o 45 kg. Renault Talisman Grandtour může bez ohledu na zvolenou motorizaci táhnout brzděný přívěs do hmotnosti 1850 kg, v případě nebrzděného činí povolená hmotnost 750 kg. To jsou navlas stejná čísla jako u verze sedan.

Asi nejvíce budou čeští zájemci sledovat objem zavazadlového prostoru. V základní konfiguraci nabízí 572 l. Jestliže se nebere v úvahu prostor pod jeho vyjímatelným dnem, jeho udávaný objem se zmenší 492 l. Kufr sedanu je na tom sice o trochu lépe (608, resp. 515 l), ovšem s nevýhodou zásadně horší přístupnosti. A po sklopení zadního sedadla a využití takto vzniklého prostoru až po strop kabiny přepravní kapacita Grandtouru vzroste na úctyhodných 1681 l.

Renault Talisman Grandtour již lze objednávat i u českých koncesionářů Renaultu, první vozy by do prodejen měly dorazit již koncem května.

(20.4. 2016)




Roman Poláček


Galerie


Talisman s karoserií kombi se stane velmi důležitou posilou výrobního programu Renaultu Stejně jako výchozí sedan, i kombi Grandtour se vyznačuje perfektně vyváženými proporcemi a elegantními liniemi Na českém trhu bude Grandtour pravděpodobně žádanější, než sedan
I Grandtour má efektně řešené zadní svítilny sahající až téměř k firemnímu logu Zadní výklopná stěna se otevírá hodně vysoko, takže problémy by při manipulaci se zavazadly neměly hrozit ani vysokým postavám V základní konfiguraci má kufr Talismanu Grandtour jistě dostačující objem 572 l, v této hodnotě je ovšem započítán i prostor pod výklopnou podlážkou. Díky ní vznikne po sklopení zadního opěradla rovná nákladová plocha.
Interiér může být prosvětlen pomocí panoramatického střešního okna Talisman Grandtour nabízí v příčném i podélném směru stejně velkorysou prostornost, jako sedan, místa pro hlavu zadních cestujících dokonce ještě mírně přibylo (pokud není vybaven panoramatickým střešním oknem jako vůz na fotografii.) Po sklopení děleného zadního opěradla vznikne vzorně rovná prodloužená plocha
Jestliže se sklopí oba díly zadního opěradla a takto vzniklý prostor se využije až po střechu, je k dispozici až 1681 l prostoru pro zavazadla Talisman Grandtour je typickým příkladem vyhlášené francouzské elegance Talisman s karoserií sedan i kombi je velmi tvrdou konkurencí zejména pro Peugeot 508 a 508 SW a také pro Citroën C5 a C5 Tourer. V boji s německou konkurencí jej ale handicapuje absence motorů s větším objemem než 1,6 l, zadní víceprvkové nápravy a verzí s pohonem všech kol.


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 6. Pohyblivé pasažéry a přihlížející odveď do bezpečné vzdálenosti za svodidla.