Renault pro ruský trh vyvinul speciální verzi SUV Captur

Captur pro ruský trh má větší rozměry, pohon všech kol a zřejmě i odlišné motory

Renault na sklonku dubna na moskevském autosalonu představil nové SUV, speciálně vyvinuté podle požadavků ruských zákazníků. Nese známé jméno Captur, ale se stejnojmenným malým crossoverem prodávaným v Evropě má společné právě jen jméno a částečně také designový rukopis. „Ruský“ Captur je totiž podstatně větší vůz, spadající do segmentu C, tedy do nižší střední třídy. Novinka má totiž vnější rozměry 4333 x 1813 x 1613 mm a může se pochlubit také poměrně štědrým rozvorem 2647 mm, s čímž souvisí také jeho nemalý poloměr otáčení 11 m. (Pro srovnání – evropský Captur vykazuje vnější rozměry 4122 x 1778 x 1566 mm, rozvor má 2606 mm). Nemalá výška „ruského“ Capturu přes 1,6 m jde z velké části na vrub jeho mimořádně velké světlé výšce 204 mm, která je přizpůsobena „kvalitě“ ruských silnic mimo velkých aglomerací. Stabilitě ale prospívají poměrně štědrý rozchod náprav 1564/1570 mm. Jistě také za zmínku, že „ruský“ Captur je o 116 mm kratší než Kadjar. Na rozdíl od svého menšího západoevropského jmenovce je „ruský“ Captur standardně vybaven pohonem všech kol, který v kategorii SUV ruští zákazníci považují téměř za povinnost. 

Renault se ve své tiskové zprávě chlubí, že požadavkům Rusů vyhověl i nadprůměrně vysoko ukotvenými sedadly (řidičovo se nachází 708 mm nad vozovkou) přinášejícími výborný výhled řidiče. Ruští uživatelé jistě ocení také možnost díky uzávěrce mezinápravového diferenciálu přepnout distribuci točivého momentu mezi přední a zadní nápravu do pevně nastaveného poměru 50:50. I díky nájezdovému úhlu 20, resp. 31 stupňů by novinka měla nabídnout podstatně větší terénní schopnosti, než je u běžných SUV zvykem, čemuž je také uzpůsobeno nadprůměrně robustní zavěšení kol.

Po designové stránce má Captur pro ruský trh se svým západoevropským jmenovcem ledasco společného – je to patrné zejména na bocích a na zádi. Naopak příď se poměrně výrazně liší. V interiéru připomíná evropský Captur hlavně přístrojová deska s rozměrným středovým tabletem obsahujícím moderní navigační systém Media Nav. Beze změny zůstal také nezvyklý přístrojový štít, kde místo klasického rychloměru trůní velký palivoměr, zatímco rychlost je udávána digitálním středovým ukazatelem. Základní objem zavazadlového prostoru činí nijak oslnivých 387 l, po sklopení obou částí děleného zadního opěradla lze ale nákladovou kapacitu navýšit až na 1200 l.

Nabídku motorizací si Renault zatím nechal pro sebe, vzhledem ke specifikům ruského trhu lze ale očekávat důraz zejména na benzinové pohonné jednotky (pravděpodobně s větším objemem, bez turbodmychadla a přizpůsobené na méně kvalitní nízkooktanový benzín). A určitě nesmí chybět ani verze se samočinnou převodovkou. Zvětšený Captur by měl ruský trh obohatit někdy v průběhu letních měsíců a zřejmě se objeví i v některých sousedních státech patřící do tzv. Euroasijské unie (Bělorusko, Kazachstán). V odborných kruzích se spekuluje o budoucím angažmá tohoto modelu i v Jižní Americe či Indii, to jsou ale ještě předčasné úvahy. Jedno je ovšem jisté – do Evropy se tento Renault rozhodně nechystá, zde totiž jeho místo vyplňuje malý Captur ve spolupráci s podstatně větším Kadjarem. Naopak v Rusku Renault prozatím prodává jen modely Koleos první, dobíhající generace a také Dacie Duster a Sandero Stepway.

(24.4. 2016)




Roman Poláček


Galerie


Renault Captur speciálně vyvinutý pro ruský trh je podstatně větší, než jeho západoevropský jmenovec I Captur pro ruský trh zapadá do současné designové filozofie značky Renault Novinka je dlouhá 4,33 m, rozvor měří 2,65 m
Na tomto snímku vyniká velmi štědrá světlá výška, potřebná pro mizerné silnice na ruském venkově Přístrojová deska je beze změn převzata od západoevropského Capturu Tento přístrojový štít dobře známe již ze současného Clia a evropského Capturu. Autor článku se stále nemůže zbavit dojmu, že pravému tubusu by více slušel klasický ručičkový rychloměr, než obří palivoměr... Souhlasíte?


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Máte zájem o členství v Renault Clubu? Informace a přihlašovací formulář najdete v sekci "Kontakt".