Renault Mégane 5 dv.

Renault Mégane
Mégane RL



Mégane RT
Mégane RN

Mégane zaujme dlouhým předním převisem karoserie, který v kontrastu s robustní zádí působí dojmem dynamiky a síly. Příď se světlomety elegantně protaženými do stran, spolu s oblými liniemi karoserie a elegantními zadními světlomety dotváří celkový vzhled vozu Mégane.

Rovněž upoutají mimořádně velké přední i zadní dveře, které jako by zvaly ke vstupu. Uvnitř pokračuje okouzlení ladnými tvary. Palubní deska je výtvarně řešena ve dvou barvách. Světlejší spodní část má příjemný tvar a opticky zvětšuje prostor. Tmavší vrchní část přístrojové desky působí elegantně a decentně. Přední sklo pod velmi příjemným úhlem plynule přechází do vysokého stropu. V prostorném interiéru pak člověk snadno získá pocit, že je nedílnou součástí automobilu.

Interiér Mégane nabízí pohodlí a komfort.

Sedadla poskytují řidiči i spolujezdcům pohodlí, jistotu, ale i sportovní pocit při jízdě. Dle požadavků páteře lze nastavit polohu předního opěradla co do délky, výšky i sklonu. Vůz je vybaven dvou, nebo čtyřramenným volantem, který je dokonale umístěn vzhledem k ose sedadla a jehož výšku lze nastavit tak, aby co nejlépe vyhovovala potřebám řidiče. Všechny ovládací prvky na přístrojové desce jsou přehledně uspořádané a snadno přístupné.

Zajímavou novinkou usnadňující ovládání vozu je tzv. systém inteligentních stěračů, které mimo jiné upravují rychlost stírání podle rychlosti jízdy.

Aktivní bezpečnost je prioritou

a základní koncepcí modelu Mégane od samého počátku jeho tvorby. Bezpečný vůz, jakým Mégane je, využívá všech prostředků pro snížení nedostatků člověka a umožňuje využití všech technických vymožeností ke znásobení jeho přirozených předností, nebo ke zvýšení jejich účinnosti.

Za základ návrhu konstrukce byl přijat kvalitní aerodynamický design s výhodným indexem odporu vzduchu. Dobrá stabilita vozidla na silnici zásluhou prodlouženého rozvoru a menšího předního i zadního převisu, společně s dobrým výhledem z vozu přispívají ke zvýšení bezpečnosti. U modelů Mégane postačí usednout za volant a už při první jízdě pocítíte jeho dynamické kvality.

Bezpečnost proti odcizení

je jednou z nejsilnějších stránek vozů řady Mégane. K sériovému vybavení všech verzí patří patří nový účinný systém pro blokaci spuštění motoru. Tento systém spolupracuje s elektronicky řízenou jednotkou motoru a je tak dokonale integrován do konstrukce vozu, že prakticky znemožňuje jeho vyřazení případným zlodějem. U verze RN a RT je navíc tento systém spojený s dálkovým infračerveným ovladačem centrálního zamykání dveří. Kódování pomocí kódových posloupností zamezuje dešifrování kódu i těm nejlépe vybaveným zlodějům.

Prostor pro cestující

u modelu Mégane byl navržen a ověřován tak, aby kostra vozu tvořila opravdový štít proti možnému ohrožení. Boční výztuhy dveří společně s účinným systémem deformačních zón vytváří dokonalý systém ochrany vnitřního prostoru. Bezpečnost cestujících na předních i zadních sedadlech je zajištěna tříbodovými samonavíjecími bezpečnostními pásy, vpředu s pyrotechnickým předpínáním. Přední sedadla jsou navíc vybavena absolutní novinkou - systémem programovaného upoutání. Všechna sedadla jsou navržena tak, aby bylo zabráněno podklouznutí těla při nárazu. Tato základní bezpečnostní opatření jsou doplněna předními a zadními opěrkami hlavy, airbagy a systémem ABS.

Vysoká spolehlivost

je jedním ze základních požadavků na vozy Renault, který Mégane beze zbytku splňuje. Již Renault 19 se stal synonymem kvality a spolehlivosti. Mégane jde však ještě dále a představuje oproti svému předchůdci další krok kupředu. Systém programovaného upoutání omezující v případě nárazu sílu působící od bezpečnostního pásu na tělo, inteligentní stěrače upravující rytmus stírání v závislosti na rychlosti jízdy, inovace řady motorů a další vylepšení posunují nový Mégane daleko před ostatní. Kvalita a spolehlivost vozů Renault je však často posuzována především podle jejich motoru. Proto byla vytvořena nová třída motorů 1,6l (90k), která se vyznačuje řadou technických inovací a vylepšení. Vícenásobné vstřikování a zdokonalená hlava motoru mají za následek vysoký točivý moment a zvýšenou dynamiku při nižší spotřebě a prvotřídním výkonu! Typová řada Mégane nabízí čtyři verze zážehových motorů a dvě verze vznětových motorů.

MÉGANE RL 1,4; 1,4e

- 1,4 1390 cm3 51kW/70 k

- 1,4e 1390 cm3 55 kW/75 k


Sériové vybavení 1,4:

airbag pro řidiče, systém programovatelného upoutání -- světová novinka Renault v oblasti bezpečnosti, zařízení pro blokaci spuštění motoru -- imobilizér, tónovaná skla, zadní sedadlo dělené v poměru 1/3 -- 2/3, bezpečnostní výztuhy dveří, samonavíjecí bezpečnostní pásy vpředu výškově nastavitelné s předpínači, zadní mlhový světlomet, stěrač zadního okna, třetí brzdové světlo, kryt zavazadlového prostoru, asférické zpětné zrcátko řidiče, dvě přední sluneční clony, čtyřrychlostní vytápění a větrání, odmlžování skel (čelní + boční), příprava na připojení rádiopřehrávače, kontrolka zapnutí bezpečnostního pásu řidiče a uzavření dveří vozidla, látkové čalounění /Tamino/.

Sériové vybavení RL 1,4e

vybavení předchozí verze 1,4 + posilovač řízení

Doplňky na přání:

airbag pro spolujezdce, autorádio RADIO SAT 4001 (2x8W), metalíza

MÉGANE RN 1,4e; 1,6e; 1,9D

- RN 1,4e 1390 cm3 55 kW/75 k

- RN 1,6e 1598 cm3 66 kW/90 k

- RN 1,9D 1870 cm3 47 kW/65 k


Sériové vybavení:

vybavení předchozí verze RL 1,4e + centrální zamykání dveří s infračerveným dálkovým ovládáním zabudovaným v klíči, centrální uzávěr přívodu vzduchu, výškově nastavitelný volant, otáčkoměr, ukazatel stavu oleje, vedení ventilace k zadním sedadlům, osvětlení zadních sedadel, digitální hodiny, čalounění látka/velur Rondo.

Doplňky na přání:

airbag pro spolujezdce, autorádio RADIO SAT 6001 (4X15w), ABS, automatická spojka (s motorem 1,6), alarm systém, střešní okno, reflexivní přední sklo, přídavné mlhové světlomety, přední a zadní nárazníky v barvě karosérie, metalíza, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s regulovatelnou bederní opěrkou, komplet elektrického vybavení (elektrické ovládání oken předních dveří, u řidiče s impulzním spínačem, automatický cyklovač stěračů, digitální ukazatel venkovní teploty).


MÉGANE RT 1,6; 2,0; 1,9dTi

- RT 1,6e 1598 cm3 66 kW/90 k

- RT 2,0 1998 cm3 84 kW/115 k

- RT 1,9dTi 1870 cm3 72 kW/100 k


Sériové vybavení:

vybavení předchozí verze RN + přídavné mlhové světlomety, přední a zadní nárazníky v barvě karoserie, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s regulovatelnou bederní opěrkou, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka v barvě karoserie, komplet elektrického vybavní (elektrické vládání oken předních dveří, u řidiče s impulzním spínačem, automatický cyklovač stěračů, digitální ukazatel venkovní teploty), palubní počítač u verzí 1,6 a 2,0 l, velurové čalounění Cubisme.

Doplňky na přání:

airbag pro spolujezdce, autorádio RADIO SAT 6001 (4X15w), ABS, alarm systém, střešní okno, reflexivní přední sklo, klimatizace, disky kol z lehkých slitin, metalíza, automatická převodovka u verzí 1,6e a 2,0.


Viktor Kazda


Galerie


Mégane03 Mégane04 Mégane05
Ovládací prvky na přístrojové desce jsou přehledně uspořádané a snadno í přístupné Zadní stěrač Bezpečnostní prvky
Sklon přídě se světlomety elegantně protaľenými do stran.


Renault Mégane - Technické údaje
Verze 1,4 RL/RN 1,4e RN/RT 1,6e
Brzdy
Přední kola Kotoučové Kotoučové Kotoučové
Zadní kola Bubnové Bubnové Bubnové
Pneumatiky
165/70 R13 175/70 R13 175/70 R13
Výkon
Max. rychlost [km/h] 167 170 184
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,4 14,3 11,5
1000 m s pevným startem [s] 36,2 35,9 33,4
Spotřeba
Při rychlosti 90 km/h [l/100 km] 5 5,4 5,2
Při rychlosti 120 km/h [l/100km] 6,9 7,4 6,9
V městském provozu [l/100km] 8 8,3 8,5
Spotřeba l/100 km (podle nové normy EC 93/116)
Městský cyklus [l/100km] 10 10,4 10,2
Mimoměstský cyklus [l/100km] 5,8 6 6,1
Smíšený cyklus [l/100km] 7,3 7,6 7,6
Verze RT 2,0 RN 1,9D RT 1,9 dTi
Brzdy
Přední kola Kotoučové Kotoučové Kotoučové
Zadní kola Bubnové Bubnové Bubnové
Pneumatiky
175/65 R14 175/70 R13 175/65 R14
Výkon
Max. rychlost [km/h] 197 160 180
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,7 16,5 12,3
1000 m s pevným startem [s] 30,9 37,5 33,8
Spotřeba
Při rychlosti 90 km/h [l/100 km] 6,4 4,7 4
Při rychlosti 120 km/h [l/100km] 8,2 6,5 5,4
V městském provozu [l/100km] 10,3 7,2 5,6
Spotřeba l/100 km (podle nové normy EC 93/116)
Městský cyklus [l/100km] 12,3 8,6 6,8
Mimoměstský cyklus [l/100km] 6,9 5,4 4,4
Smíšený cyklus [l/100km] 8,9 6,6 5,2
Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Máte-li ve voze kůži, střezte se ji polít Coca Colou. Její působení kůže nenávratně poškodí. Když už se tak stane, nešetřete vodou. Ihned.