Nový Renault Megne R.S. Trophy-R zlepšil rekord na Nürburgringu!

Nový Renault Megane R.S. Trophy-R stanovil na Severní smyčce nový rekord pro produkční vozy s pohonem předních kol

Renault vyvinul novou generaci superostré verze nejnovějšího Meganu R.S. Nese tradiční označení R.S. Trophy-R c. Jak už se stalo dobrou tradicí, nově vyvinutý Megane R.S. Trophy-R se vydal na kultovní severní smyčku závodního okruhu Nürburgring (Nordschleife), aby se zde pokusl stanovit nový rekord na jedno kolo v kategorii produkčních vozů s pohonem přední nápravy.

Nový Renault Megan R.S. Trophy-R byl na tento úkol odborníky divize Renault Sport pochopitelně pečlivě připraven. Ve srovnání s výchozí verzi R.S. Trophy má superostrá verze Type-R sice nezměněný turbomotor o objemu 1,8 l a výkonu 300 k, aplikací důsledné diety se ale podařilo jeho pohotovostní hmotnost snížit o výrazných 130 kg (ve srovnání s hmotností Meganu R.S. Trophy se standardní výbavou). V detailech byla vylepšena aerodynamika a nově naladěn byl také podvozek, který získal nastavení, tlumiče a brzdovou soustavu pro extrémně rychlou okruhovou jízdu. Renault Sport při vývoji tohoto vozu spolupracoval s osvědčenými špičkovými dodavateli komponentů - firmami Akrapovič (výfuk), Brembo (brzdy), Bridgestone (pneumatiky), Öhlins (tlumiče) a Sabelt (skořepinová sedadla).

Rekordy v kategorii produkčních vozů s pohonem předních kol ustanovují superostré verze Renaultu Megane na Ringu již 10 let. Tato skvělá tradice začala v roce 2008, kdy zde první generace Meganu R.S. R26 zajela kolo v čase 8 min 17 s. V roce 2011 tento čas druhá generace Meganu R.S. Trophy zlepšila na 8 min 7,97 s. Za volantem seděl Laurent Hurgon. V roce 2014 padla hranice 8 min, když Megane III R.S. Trophy-R jedno kolo zajel v čase 7 min 54,36 s.

Nový Megane R.S. Trophy-R prokázal, že vynaložené úsilí rozhodně nebylo marné - dne 5. dubna 2019 totiž stanovil na Severní smyčce v kategorii produkčních vozů s předním pohonem opět nový rekord. Jedno kolo o délce 20 832 m se 73 zatáčkami testovací pilot Laurent Hurgon prolétl ve vynikajícím čase 7min 45,389 s! Vůz tak stanovil na Severní smyčce nový rekord v kategorii produkčních vozů s předním pohonem. Nový Megane R.S. Trophy-R se veřejnosti poprvé představil 24.května před velkou cenou vozů Formule 1. Do prodeje se nejostřejší verze současné generace Meganu dostane koncem letošního roku, přičemž k dispozici bude pouze limitovaná exkluzivní série několika set vozů.

Foto Renault

(26.5. 2019)






Roman Poláček


Galerie


Tak to je on - nový nejostřejší Megane R.S. Trophy-R! Nový rekordní čas na slavné Severní smyčce má hodnotu 7 min a 45,389 s Severní smyčka dlouhá 20 832 m je proslulá svoji technickou náročností. Tento okruh obsahuje 73 zatáček různých poloměrů a sklonů, stejně jako značná převýšení. Náročné jsou také rychle se měnící klimatické podmínky. Ne nadarmo se této kultovní trati přezdívá Zelené peklo... Za volantem seděl testovací pilot divize Renault Sport, Laurent Hurgon


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Máte zájem o členství v Renault Clubu? Informace a přihlašovací formulář najdete v sekci "Kontakt".