16. sraz - Mělník

Jedeme na nákup, táto

Jak se jezdí s nákupním vozíkem?

Jako před každým srazem se na našem fóru strhla diskuse o tom, jaké bude počasí. Byl jsem ochoten s kýmkoliv se vsadit, že počasí vyjde, protože nám vychází už 13 srazů po sobě. A tak jsem se všemi a s každým jednotlivě vsadil o malé pivo. nakonec jsem mohl být rád, že na splnění sázky nedošlo, protože bych byl tak dobře naložen v lihu, že bych vydržel čerstvý nejméně do 1053 srazu...

Počasí nám totiž bylo naordinováno vpravdě luxusní, tedy vlastně z pohledu našich srazů, naprosto standardní. Celé tři dny sluníčko svítilo jak v úkole a plnilo na 110%.

Celý víkend je před námi

Páteční den začínal poněkud netradičně čumjízdou. Soutěží, která spočívá v nalézání fotografií po předem stanovené trase. Čumjízdu už pořádáme několik let ale nikdy jsme ji nejeli v noci. No co, změna je život.

Čumjízda

Abych čumjízdu moc nekomplikoval, přece jen se jedná o první závod, navíc ještě na konci posledního pracovního dne, udělal jsem ji kratší než obvykle. Pouhých 31 kilometrů museli mít řidiči a spolujezdci oči a baterky na stopkách při hledání obrázků z itineráře. Bystrozrací nezklamali a sbírali jeden bod za druhým. Všichni se ale shodli, že čumjízda v noci je mnohem, mnohem obtížnější než ve dne. Malou pikanterií čumjízdy bylo, že obrázky na ni byly foceny za povodní a jako memento jsem tam umístil fotografii zatopené silnice. Ta však v době konání srazu dávno zatopená nebyla a tak bylo na důvtipu soutěžících aby určili, která část silnice je na obrázku. Obzvláště pozorní pak objevili další dvě finty, kterými byla otisky dlaní posetá zastávka autobusu – ovšem zevnitř. Z venku byly otisky rukou viditelné jen na zlomek okamžiku. Dalším chytákem byla klika branky vedoucí ke kostelu.

Nákupní vozík nebo co?

Krátce před čumjízdou dovezl Marek Řebíček, společník Autovašenda s.r.o. na odtahovce náš speciál, který jsme s Vláďou Zumrem vymysleli a sestrojili. Tím speciálem nebylo nic jiného než proklamovaný a zároveň pečlivě utajovaný nákupní vozík. Dlouhou dobu před srazem jsme deklarovali, že se jedna z jízd zručnosti pojede nákupním vozíkem a různými kanály jsme „upouštěli“ sice vždy pravdivé, ale také zásadně pouze dílčí informace o tom, co to vlastně ten nákupní vozík je. Tu zaznělo, že má výkon kolem 50 koní, tu že jeho maximální rychlost je 135 km/h atd. atd. Nikdo ale ani v nejmenším netušil, co se za tím tajemným vozíkem ve skutečnosti skrývá.  Byli jsme odhodláni tajit to tak dlouho, jak to jen půjde.

Ještě před zahájením dorazili manželé Turynovi. Bohužel se smutnou zprávou, že se nemohou z důvodu víkendového stěhování do nového bytu zúčastnit. Přijeli se tedy alespoň podívat a aby nám nebylo tolik líto, že tentokrát absentují, přivezli s sebou dvě tašky cen do soutěží.

Příprava na srandu

Poté, co se všichni odebrali na čumjízdu, vykasali jsme si rukávy, vzali nářadí, sedli do Renaultu 5 Parisienne 2 a odebrali jsme se na plochu, kde se následující den měla jezdit jízda zručnosti. Pak přišlo na řadu nářadí, hevery, kozičky a připravená konstrukce začala nenápadně mizet v útrobách zachovalé pětky. Během půl hodiny se z Renaultu 5 stal nákupní vozík. Zadní kola zajela do blatníků, vysunula se kolečka otočná kolem vlastní osy, přední náprava pozbyla, zpevněna příčnou tyčí, odpružení, a voila, z průměrné, řiditelné er-pětky se stal neřiditelný bolid.

To ještě nikdo netušil, co za překvapení se na něj na druhý den chystá. Popravdě řečeno, naše tajemství odhalil posléze neznámý opilec, který jdouc kolem nákupního vozíku, kopnul do jeho pravého zadního kola a užasl nad svou silou. Zadní kolo se totiž točilo, což opilci přišlo poněkud neobvyklé, pročež se jal věc prozkoumat, čímž vzbudil pro změnu pozornost těch, kteří se mezi tím vrátili z čumjízdy. Nu alespoň získali čas na psychickou přípravu.

Restaurace zavírala záhy, takže čas zahájení následujícího dne srazu nebyl ohrožen.

Sobota

Při ranním přivítání opozdilců, kteří dorazili až ráno a oznámení programu na sobotní den mi bylo potěšením mezi námi přivítat dalšího partnera klubu, Renault Autor z Mělníka, který po většinu dne zajišťoval pro všechny účastníky zcela zdarma diagnostiku jejich aut a který si s sebou přivezl pro každého na vyzkoušení Lagunu 2,0 dCi a Mégane Break 1,5 dCi. Hned na to jsme se vrhli na první jízdu zručnosti. Tedy abych byl přesnější, vrhli jsme se na jízdy zručnosti, na diagnostika a na předváděcí renaulty.

Jízda zručnosti

Po několika letech, kdy jsme dělali jízdy zručnosti na relativně dlouhé, leč úzké ploše jsme měli příležitost se tady trochu rozmáchnout. Hodili jsme tedy technické finesy protentokrát za hlavu a nechali burácet motory a úpět pneumatiky ve dvojitém motýlu. Fyzika je ale neúprosná. Činila zamýšlené útlé oblouky širšími a některá auta nechala zatáčet zcela jiným poloměrem než kam měla nasměrována kola. Sem tam se našel odvážlivec-šoumen, který si trať projel jen po třech kolech.
zastavením v garáži ale zručka nekončila. Následoval sprint ke stolku časomíry a tam, v některých případech, akrobatické kreace na navátém písku, leckdy končící zadní partií soutěžícího v prachu cest. Po několika takových výkonech byl založen klub akrobatů, který nedlouho po sraze začal vystupovat s těmito výkony na světové scéně. Že to byla zkouška záludná dokazuje naprostá dezorientace několika soutěžících, kteří se po několika zatáčkách zcela ztratili a nemohli najít mezi čtyřmi kužely cestu ven :-)

Renault, Renault, Renault, zase Renault.... odkud se berou?

Letošní spanilá jízda proběhla centrem Mělníka a velmi se vydařila. Kolona téměř sedmdesáti vozů se městem valila jako lavina. Pouze několik klaksonů postihl z nenadálé námahy infarkt.

Abecední orientace

Krátce poté už první auto vyráží na trať regulérního orientačního závodu, vedoucího nádherným jarním prostředím Mělnicka, serpentinami do údolí kolem pískovcových skal a zase nahoru, kolem potoků a rybníků. Svou obtížností patřil tento závod k těm jednodušším, svou délkou pak k těm nejdelším. Měřil 75 kilometrů, které měly být odjety za 115 minut, což odpovídá průměrné rychlosti 39 km/h. Laik se usměje a řekne si, to v tom čase klidně i odcouvám. To ovšem nesmí přijet do bodu A, jehož projetí bylo úhelným kamenem celého závodu. Tam se dělilo zrno od plev. Alespoň si ale jak řidiči tak i spolujezdci posádek, které zakufrovaly trochu zacvičili. 30 dřepů z nesprávného úkolu vylepšilo fyzičku.

Mnohým se bod A líbil natolik, že se do něj vrátili ještě třikrát. Jedni se kvůli řešení ovšem tak pohádali, že raději odjeli domů. I napětí ale patří k našim soutěžím. Při orientačním závodě nikdo nedošel úhoně, jen jeden nebo dva spoilery zůstaly na poněkud neudržované silnici 3. třídy (což je mírný eufemizmus pro lokální tankodrom) v mírně zbědovaném stavu.

Děda Nevěda a jak se jezdí na nákup?

Po „orienťáku“ nastal čas vědomostí a hned po něm mohl propuknout v burácení náš nákupní vozík. Když mohl, tak tak také učinil. Okem nezávislého pozorovatele to vypadalo, jako když er-pětku postihl tanec svatého Víta. Její piruety by ji záviděl i Ondrej Nepela. Stačilo nepatrně více plynu a odstředivá síla ukázala co umí. Během zlomku vteřiny auto, které jelo rovně couvalo. Někdy to dokonce vypadalo, jako když dělá „Kolo kolo mlýnský“. Jako šou to většinou pojali zástupci méně něžného pohlaví, kteří pak na ploše vytvářeli kreace typu rotující kedluben, čímž se nejednou postarali o neutuchající řehot těch, kterým už nebo ještě o nic nešlo.

Že i takováto srandasoutěž může pořádně zahýbat pořadím se projevilo zmařením historicky první šance ženy stát se absolutní vítězku srazu. I tak byly výkony Aleny Trskové, maminky nejmladšího, ani ne dvouměsíčního, nejmladšího člena klubu, obdivuhodné. Historicky první vítězství ženy v orientačním závodě pořádaném naším klubem jí ale už nikdo nevezme.

Vzhledem k tomu, že s námi jezdí čím dál tím více dětí, byly připraveny i dětské soutěže pro malé i větší děti. Ty největší pak zkoušely přesvědčit rodiče, že další zručku pojedou ony.

Slib, že v sobotu zůstane restaurace otevřená podstatně déle se nakonec nerealizoval, což jsme nesli těžce jen do okamžiku než jsme se přestěhovali o pár desítek metrů dál, k otevřenému stánku na hlavní ploše, kde ti nejvytrvalejší z nás vydrželi až do svítání.

Poděkování patří všem, kteří se na sraze organizačně podíleli a také partnerům srazu, kterými jsou:
Renault Česká republika a.s. (ceny do soutěží)
Total Česká republika s.r.o. (ceny do soutěží)
Renault Autor Mělník (ceny do soutěží, zajištění diagnostiky a předváděcích vozidel)
Autobenex (ceny do soutěží)
Autovašenda s.r.o (doprava)

Video: Jízda zručnosti (14,8 MB)  

Video: Čumjízda (14,1 MB)

Video: Orientační závod + nákupní vozík (17,1 MB)

Související diskuse (klikni)

P.S: nezapomeňte, termín dalšího srazu je 8.-10.9. 2006 v autokempu Mělník.

Budeme slavit desetiletí... to letí, to letí... ;-)

                                                                                                          Viktor Kazda


Asistenci zajišťoval AutoR Malej a velkej Na ploše
Na ploše 2 ˇXandomobil Takhle se zubí majestát
Nemáme jen leštěnky Některá auta ale opravdu stojí za shlédnutí Chtělo by to širokoúhlý objektiv
Magic 21 Studente, máte za 5, Renault 5 ;) Magic 21, nejhezčí auto srazu
Pětkové zátiší Generační setkání Emanů Na ploše 3
TGV, které prochází zdí Válečné barvy Malý Renault taky Renault :-) Skoro...
>Přejeté< Twingo nesmělo chybět Moudré pohledy Osmičkáři drží při sobě
Alliance convertible se moc často nevidí Losovací osudí na anketu made by Gábi Tenhle pohled je prostě klasika
Zajímavý nápad i provedení V pozadí nákupní vozík. Zatím psssst R 19 cabrio
Krasavice to je :-) Renault Alliance convertible Renault 12 TL
Vyrovnaný šik Náš starý známý medallion (od r. 1999) Honzo, už si sprav ty blatníky
Dobový krystalický luxus Už jste viděli reprobednu jezdit 200? Krásné dámské pozadí ;)
R 19 cabrio Na ploše 4 Renault Mégane II
Renault Clio II Na ploše 5 Nemrač se
Renault 12 TL Pohledy do očí Renault 19 cabrio
Magic 21, nejhezčí auto srazu Zátiší u pětek Renault kam se podíváš
Spanilá jízda Pěkně v řadě za sebou Spanilá jízda 2
Spanilá jízda 3 Spanilá jízda 4 Spanilá jízda 5
Spanilá jízda 6 Spanilá jízda 7 Spanilá jízda 8
Spanilá jízda 9 Spanilá jízda 10 Spanilá jízda 11
Spanilá jízda 12 Spanilá jízda 13 Spanilá jízda 14
Spanilá jízda 15 Řešení bodu A Hele, nemáš to obráceně?
Dřepy byly odměnou za špatný průjezd :-) A opět atletika Tihle se do plnění úkolu pustili s vervou :)
Jo... bylo na co se dívat :-) Toho Espace fakt nepřetlačíš :-) Orientační krize
Nětkterým se tam tak moc líbilo, že se stále vraceli :-) .... a dřep ... Tak kam mám sakra jet?
Orientační krize 2 Rady a zrady Po tom sezení je třeba se rozhýbat :-)
Dáš výkaz? Jsme tu dobře? Nejmladšímu z nás ještě nebyly ani 2 měsíce
Naši budoucí nástupci Teda ty otázky jsou vážně hlína... Majitelka Magic 21 a Laco
Sraz zahajuji coby vodník Volšoveček na vrbě :-) Umíte si představit jak ta mrcha štěká? Pes tedy, majitelka nikoliv :-) Co to máš za erotickou SMS?
Koukáme jak se jezdí zručka... Chvilka klidu :) Kdo se diví, je mu divno. Kdo si hoví je mu ...
Héééj zavolejte jeřáb... Kdo má lepší trvalou? Řidičky
Drsňák Bond, James Bond Pořád něco řídím. Auto, rodinu, kočárek...
Tak se ukažte, holoto :-) To se mi zas něco povedlo... Haló medúúúza
Vyletí ptáček Když není do auta vidět, pomůže fotka na skle.... Nákupní vozík. Dveřma napřed se jezdí normálně.
Výkony je třeba zapsat a zhodnotit :-) To není pokus o největší počet lidí v nákupním vozíku... 3, 2, 1, Start
Tahle otocka mela polomer 1,5 metru. Neuveritelne? Před startem nejprve ručně otočit do správného směru Já ty sprinty budu dělat delší. Na některé soutěžící se tak hezky kouká ;)
Mario prchá od nákupního vozíku Požil hopsinky? Kde to má kliku?
Hurá... dojel jsem Zbytek se baví na cizí účet :-) Motá se mi hlava ...
Bavíme se dobře Kde to má kliku? 2 Chceš závodit? Otoč si to :-)
My vozík rádi :-) Jedeme na nákup, táto Ke startu, připravit....
Zručka se dá projet i v klidu .... nebo s efektně upraveným autem... Jen se do toho opři....
Drobná porucha odstraněna na počkání... ale v reálném čase Ten se s tím nepáral... ale na vítězství to nestačilo Sportovní výkon je holt sportovní výkon...
Před startem Jo... dal do toho srdce... Veselé twingo na trati
Když Kurtizána zlobí, je třeba vzít náhradní vehikl. Takhle to vypadá, když TGV projede zdí  ;) I s Espacem to jde rychle ;)
Skoroveterán v akci Akrobatická vložka v cíli Nakonec se pod ním ty nohy nezlomily :-)
Příště lepší pneu .... Tyhle nepřesvědčily V rukavičkách jak do tanečních, ale pneumatikám nic nedaroval. Co to dělá ten spolujezdec??? ... ani sobě....
Nejlepší ženský výkon na sraze má na svědomí tahle Renaulťačka Hapalo... Když se hýbou kolosy....
S tímhle se krásně závodí... Závěrečný sprint Takhle nějak si představuji nakloněnou rovinu
Skutečně impozantní nástup :-D Opět na trati...

Start. číslo Jméno 1. jízda zruč. 2. jízda zruč. Jízda zruč.i celk. Test Orient. závod Čumjízda Orient. závody celk. Celkové pořadí
Pořadí Pořadí Celk. pořadí Pořadí Pořadí Pořadí Celk. Pořadí Pořadí
1 Luboš Heřman 7 20 9 21 5 14 4 6
2 Lucie Fantysová 29 11 16 25 7 19 10 15
3 Michal Maniš 28 999 39 999 13 17 12 34
4 Mario Horák 35 19 24 8 17 24 16 12
5 Roman Sornas 999 27 38 999 21 999 32 42
6 Milan Sedláček 999 999 43 999 999 999 38 46
7 Martin Koutný 11 6 3 15 5 19 8 4
8 Pavel Cempírek 22 24 20 8 999 14 27 17
9 Ludvík Hron 24 999 37 999 23 10 14 34
10 Jan Horešovský 19 23 17 20 8 12 7 10
11 Jaroslav Šimon 5 29 12 18 28 27 19 13
12 Martin Trsek 15 5 5 5 4 2 2 2
13 Ondřej Humpolíček 999 999 43 999 999 999 38 46
14 Alena Trsková 10 26 15 17 1 4 1 5
15 Martin Kebert 25 21 20 13 999 25 36 22
16 Petr Smolka 27 16 19 18 27 26 18 17
17 Růžena Fišerová 33 999 41 11 999 8 22 25
18 Marek Penc 20 999 35 999 999 21 32 41
19 Petr Múller 14 999 31 999 24 999 35 40
20 Josef Havrda 32 999 40 999 999 999 38 44
21 Jan Stokuč 4 14 4 4 3 5 3 1
22 Ladislav Ballý 3 9 2 6 999 999 38 11
23 Václav Havránek 37 10 22 11 2 17 4 7
24 Tomáš Nápravník 9 12 6 29 999 999 38 24
25 Jan Barták 13 22 14 999 16 21 15 30
26 Petr Černický 999 999 43 28 999 999 38 29
27 Martin Ben 999 999 43 999 999 999 38 46
28 Tomáš Příplata 999 999 43 1 26 999 36 27
29 David Dostál 999 999 43 3 999 6 21 21
30 Martin Kuželík 18 999 34 8 12 14 10 16
31 Michal Mareš 999 999 43 999 999 999 38 46
32 Jan Verner 999 999 43 999 999 999 38 46
33 Michal Fiala 999 13 30 999 999 1 20 32
34 Petr Vojcín 999 999 43 999 999 999 38 46
35 Luděk Stibor 999 999 43 999 999 999 38 46
36 Pavel Sobotovič 16 7 7 23 22 3 9 9
37 Karel Mareš 39 25 25 7 999 999 38 23
38 Čeněk Cibienn 21 999 36 999 999 8 22 37
39 Jan Bednář 17 999 33 999 20 999 31 39
40 Martin Danko 12 18 11 14 25 6 13 8
41 Aleš Fridrichovský 23 2 8 25 14 28 17 14
42 Tomáš Langer 26 1 9 2 9 10 4 3
43 Ladislav SzuŤanyi 31 17 23 999 999 12 26 31
44 Jan Kšáňa 38 28 26 999 999 23 34 38
45 Michal Mareš 8 999 29 21 15 999 28 26
46 Milan Voda 999 999 43 999 999 999 38 46
47 Jan Hanzlík 6 999 28 23 19 999 30 28
48 Kamil Partač 999 999 43 999 999 999 38 46
49 Robert Mojžíš 999 999 43 999 999 999 38 46
50 Jiří Krásný 999 999 43 999 999 999 38 46
51 Jan Červenka 2 999 27 999 10 999 24 34
52 Ondřej Dekoj 34 8 17 15 11 999 25 19
53 Ivo Staněk 30 4 12 999 999 999 38 32
54 Petr Majvald 36 999 42 999 999 999 38 45
55 Richard Něníček 999 999 43 999 999 999 38 46
56 Tomáš Staněk 1 3 1 27 18 999 29 19
57 Eva Přibylová 999 999 43 999 999 999 38 46
58 Jan Pavluv 999 999 43 999 999 999 38 46
59 Míla Burian 999 999 43 999 999 999 38 46
60 Petr Kořista 999 15 32 999 999 999 38 42


Zpět na seznam srazů

Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 8. Je-li nutné změnit pozici havarovaných vozidel, obkresli jejich původní postavení.